Home sweat home!

Beste mensen,

Vanochtend in alle vroegte hebben we papa op het vliegveld opgehaald en hij kwam zo bruin als een hoentje de aankomsthal instappen. Voor de ochtendspits waren we alweer in Nijmegen om met twee van de kleinkids samen te ontbijten. Kortom een warm onthaal na een spectaculaire trip! De fiets kan weer even in het vet, de vraag is voor hoe land, want de tocht is nog niet volbracht…..wordt vervolgd!!

PS vergeet ik bijna te vermelden dat meneer wel als 10e is geeindigd van de sectie Addis – Nairobi!!!!       (zie uitslagen)

Zondag 11 maart. Nairobi.

Vandaag vertrek ik naar Nederland. Na een goede nachtrust ondanks veel hondengeblaf is het een kwestie van alles verzamelen en mijn fiets inpakken. Er is uit Nederland een nieuwe sectional rider aangekomen van wie ik een mooie klm fietsdoos krijg. Fiets inpakken is dus zo gebeurd in tegenstelling tot twee jaar geleden toen ik van 20 kleine doosjes een grote doos moest zien te plakken. Vlakbij de campsite is een grote shopping mall voor de laatste inkopen. ’s Middags is er nog een bike donation door de TDA foundation. Voor de rest wachten op vliegtuig. Laatste foto’s van campsite, bike donation en bagage.

Zaterdag 10 maart. Savage – Nairobi 110 km.

Laatste fietsdag maar geen racedag zodat iedereen rustig aan doet. Het is een prachtig landschap waar we doorheen fietsen. Er wordt van alles verbouwd en regelmatig zie je schoolgebouwtjes. Van primary schools tot high schools. Een heel verschil met Ethiopië. De soms onaangename bejegening daar ben ik overigens alweer bijna vergeten, maar het verschil met Kenia is wel groot. We rijden vandaag over een weg met veel verkeer. Vooral tegemoetkomend verkeer is levensgevaarlijk en soms moet je de berm in. Na 40 km wordt het een vierbaans snelweg, maar dat geeft als fietser nu meer ruimte.

Bij km 52 is er lunch en we verzamelen om in konvooi naar en door Nairobi te gaan. Het is lang wachten op de langzaamste rijders en uiteindelijk wordt gelukkig besloten slechts de laatste 18 km in konvooi door Nairobi te rijden. Door Nairobi met politiebegeleiding is toch weer een hele ervaring. Uiteindelijk einde van de middag op campsite aan de buitenkant van Nairobi. Foto van onderweg. Foto van verzamelen voor konvooi en foto van mijzelf.

Vrijdag 9 maart. Nanyuki – Sagana 105 km.

Omdat de evenaar 2 km ten zuiden van Nanyuki ligt verzamelen we daar eerst voor een fotosessie. Daarna ruim 100km over een goede en mooie weg die op en af gaat. Wind staat niet helemaal gunstig maar we dalen meer dan we klimmen. Aanvankelijk heel uitgestrekt landschap met korenvelden later wat bosrijker. In het begin reed ik met een groepje mee maar al snel toch alleen doorgegaan. Ik kan dan beter om me heen kijken en hoef niet zo op het achterwiel van mijn voorganger te letten.

Al rond de middag op campsite aangekomen waar allerlei activiteiten kunnen worden ondernomen zoals raften en kanovaren. Er zijn een aantal schoolgroepen die zich uiteraard laten horen. Camping is prachtig met zwembad waar ik vanwege aantal wonden aan mijn been geen gebruik van kan maken. Ik ben al een beetje aan het voorbereiden op vertrek uit tda-gebeuren. Foto van overschrijden evenaar. Van campsite met soep en van mezelf.